Interviu Peter Kovacs


Domnule Kovacs, sînteţi noul antrenor al Oltchimului?
– Da. Am trimis o scrisoare federaţiei turce în care i-am anunţat despre intenţiile mele şi ale Oltchimului. Au fost dezamăgiţi, dar au acceptat clauza de reziliere a contractului, iar Oltchimul s-a angajat să plătească suma cerută, astfel încît nu mai există nici un impediment să fiu noul antrenor al Oltchimului.

– Nu vă e teamă de renumele jucătoarelor de acolo, care au debarcat mai mulţi antrenori, printre care şi fostul selecţioner Gheorghe Tadici?
– Domnul Tadici este un om dificil, cu o atitudine dictatorială, de aceea s-au ridicat jucătoarele împotriva lui. Nu îmi este teamă de provocări şi nu cred că numele meu va apărea pe lista antrenorilor care nu pot lucra cu jucătoare de valoare cum sînt la Vîlcea. Lucrurile s-au mai schimbat de atunci. Dacă nu voi confirma, atunci să fiu dat afară sau să mi se rezilieze contractul de comun acord, dar, din punctul meu de vedere, este exclusă această variantă fiindcă eu am lucrat în condiţii foarte bune peste tot pe unde am antrenat.

– Acum doi ani aţi refuzat Oltchimul.
– Varianta Vîlcea nu a apărut din senin. Acum doi ani am fost la un pas de a ajunge la cîrma Oltchimului, însă pe atunci aveam contract pe trei ani şi preşedintele federaţiei nu m-a lăsat să plec. M-a durut inima că am refuzat Oltchimul, însă aveam o obligaţie de onoare faţă de turci. În schimb, oficialii români au ţinut în permanenţă legătura cu mine. Din informaţiile mele, lotul va rămîne intact şi vom avea ca obiectiv cîştigarea campionatului şi a Cupei, dar şi a Ligii Campionilor.

Vîlcea este, practic, naţionala României, dar din vitrina ei lipsesc medaliile de aur. Din ce cauză?
– Nu pot să răspund la această întrebare. În momentul în care voi locui acolo voi cunoaşte mai bine peisajul handbalului românesc. Din ce am văzut de afară, vorbim de o echipă de o valoare incontestabilă, dar încă nu am aruncat o privire în sufletul jucătoarelor. Ştiţi cum e? Toată lumea recunoaşte că FC Barcelona este cea mai bună echipă de fotbal din lume, dar Liga Campionilor a cîştigat-o Inter. Incertitudinea este cea care face sportul atît de frumos, nimeni nu e sigur de succesul final. Dar să nu evit întrebarea. Vîlcea este capabilă să cîştige Liga, însă mai sînt cîteva echipe care au acest obiectiv în sezonul viitor.

Care vor fi colaboratorii dumneavoastră în România?
– Voi avea secunzi din România, care vorbesc fluent limba engleză. Cu jucătoarele voi comunica în engleză şi germană. Cu Paula Ungureanu, la Dunaferr, vorbeam în germană. Cu Ionela Stancu m-am întîlnit anul trecut, cînd era în concediu în Turcia, şi am discutat în limba engleză. Nu cred că vom avea probleme de comunicare.

– Yeliz Ozel este primul transfer din mandatul dumneavoastră la Vîlcea?
– M-aş bucura enorm să fie aşa, fiindcă i-am spus de foarte mult timp să treacă la un nivel superior, fiindcă se plafonează în campionatul intern. Ea marchează 15-16 goluri pe meci şi dacă doar se spală pe mîini înaintea partidei. La Skopje nu s-a acomodat, clubul a dat faliment şi de atunci îi frică să plece într-o altă ţară, dar are o ambiţie fantastică, este o jucătoare de clasă care ar avea loc în lotul Oltchimului.

– O altă jucătoare pe care mizaţi e Gabi Szucs.
– Eu mizez pe fiecare jucătoare din lotul Oltchimului, fără excepţii. Gabi este încă o jucătoare tînără şi am mare încredere că va reveni la forma cu care ne-a obişnuit. Nu ştiu de ce nu a jucat în ultimul timp la Vîlcea, dar primul lucru pe care îl voi face este să am discuţii individuale cu toate jucătoarele.

Este o onoare pentru orice antrenor să ajungă la poate cea mai bună echipă a Europei. Mă bucur enorm„.

sursa gsp.ro

1 comentariu

  1. deja se arunca asta cu declaratiile ca tadici om dificil. ia sa vedem ce faci tu mah. bag mana in foc: nu vei reusi rezultatele lu tadici. de la mine ai o bila neagra pentru inceput. :))) daca o sa contiui asa cat de curand o sa auzi placa aia cu hai ca se poate….sa pleci! =)))


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

