Interviu Jakob Vestergaard: „Atentie la Neagu!Are ceva special”


Viborg şi Oltchim sînt cele mai bune echipe la ora actuală? E finala pe care aţi văzut-o de la începutul sezonului?
– E greu de spus, trebuie să aşteptăm pînă după finală să vedem. Oricum, dacă au ajuns aici, nu au ajuns decît prin jocul lor. La începutul sezonului m-am gîndit la o finală Viborg-Oltchim pentru că sînt cele mai talentate două formaţii din lume.

„Oltchim e o forţă. După primul joc din grupe am spus că o să ne reîntîlnim în finală. Am avut dreptate şi m-am bazat atunci doar pe valoarea lotului româncelor”
Jakob Vestergaard, antrenor Viborg

– Viborg e deţinătoarea trofeului şi e cotată cu prima şansă la victorie. Sînteţi de acord?
– Situaţia este egală. Eu nu am uitat că în faza grupelor Oltchim a terminat în faţa noastră. Aşa că ele ar trebui să fie puţin favorite.

– Ce va conta cel mai mult în stabilirea cîştigătoarei, după părerea dumneavoastră?
– Constanţa în evoluţii pe parcursul celor două manşe. Degeaba joci în primul meci bine şi apoi nu mai ţii pasul cu adversarul. Valorile sînt egale de aceea trebuie constanţă.

– Care sînt punctele forte ale adversarei? Dar cele slabe?
– E un secret tactic pe care-l păstrez pentru mine. Sper să putem fructifica punctele slabe ale Oltchimului.

– Viborg a mai cîştigat trofeul, a mai jucat finale. E un avantaj în faţa româncelor?
– Nu. Şi Oltchim are jucătoare experimentate. Luca, Beşe, Ungureanu, Lecuşanu, Maier, Stanca sînt handbaliste valoroase, au jucat la nivel înalt. Nu contează că nu au jucat o finală de Liga Campionilor.

„Să aleg între Popovici şi Neagu, între Elisei şi Mikkelsen, Stanca sau Althaus? Întotdeauna cele mai drage şi cele mai valoroase sînt jucătoarele mele”
Jakob Vestergaard, antrenor Viborg

– Cum e posibil ca într-o echipă cu o linie de 9 metri formidabilă, o extremă, Vărzaru, să fie golgeterul echipei?
– Este cea mai bună extremă dreapta din lume. E rapidă, pleacă extraordinar pe contraatac şi are siguranţă în execuţii.

– Sezonul trecut Viborg a eliminat Oltchim în semifinale. A cîştigat cu şase goluri la Vîlcea şi s-a terminat egal în Danemarca. Acum credeţi că va fi altfel?
– Eu sper să se întîmple şi acum la fel, dar e greu de spus.

– E un avantaj pentru Oltchim că joacă returul la Bucureşti?
– Normal ar trebui să fie un avantaj, dar poate fi şi un dezavantaj. E presiunea care apasă pe echipa gazdă. Vedeţi finala de anul trecut cînd noi am pierdut acasă şi am bătut apoi la Gyor.

– Care sînt jucătoarele care vă plac de la adversare?
– Toate îmi plac, Oltchim are o echipă fantastică. Desigur, Cristina Neagu are ceva special şi ar trebui să-i acordăm o atenţie sporită.

– Cum reuşiţi să rămîneţi întotdeauna calm pe banca tehnică, chiar şi cînd echipa dumneavoastră e condusă?
– Îmi ajut jucătoarele cît mai mult posibil. Cînd jocul nu merge bine în teren eu, ca antrenor, le explic lucrurile cu calm şi autoritate. Nu ajută cu nimic să devii isteric cu ele. Dar este şi o chestiune de stil de conducere.

sursa:gsp.ro

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

