carevasazica ..’stimabilee’..tot nea’ Petrica:)


 

a facut din Oltchim..o super echipa:X

Lucrează de 28 de ani la Oltchim. A lăsat fotbalul în 1982, după ce fusese patru ani preşedinte de club la Chimia Rm. Vîlcea, în prima ligă, pentru a trece la handbal. A fost mai întîi secretarul clubului, antrenor principal şi secund în mai multe rînduri, acum e vicepreşedinte. La aproape 68 de ani, pe care-i va împlini în luna august, Petre Berbecaru se confundă cu istoria finalistei Ligii Campionilor.

Steluta  Luca
La 35 de ani, Steluţa Luca e veterana Oltchimului. A ajuns la Vîlcea în 1993, transferul ei declanşînd la acea vreme un adevărat război în handbalul românesc. „Noi o aveam la Oltchim, pe inter dreapta, pe Mariana Tîrcă. Am descoperit-o însă şi pe Steluţa Luca, o jucătoare cu un braţ stîng fantastic. Am încercat să o aducem la echipă, dar Gheorghe Tadici, de la Zalău, a fost mai rapid. A recurs la un şiretlic şi a luat-o”.

„Domnule, ai grijă, îţi dau singurul copil!”
La transferul Roxanei Gatzel, de la CSŞ Craiova, Petre Berbecaru s-a lovit de refuzul părinţilor. „Ne înţeleseserăm cu clubul, dar părinţii s-au opus. Ţin minte că a venit mama Roxanei şi mi-a spus pe un ton categoric: «Fugi, domnule, de aici, nu-ţi dau eu copilul de acasă!»”, spune Berbecaru. Am plecat, dar nu am renunţat la gîndul de a o aduce. „Într-un final i-am lămurit şi pe părinţi. Doamna Gatzel a avut însă ultimul cuvînt: «Domnule, ai grijă! Vezi că-ţi dau singurul meu copil. Dacă nu aveţi grijă de ea, vă omor cu mîna mea!»”.

Multe alte jucătoare, care au trecut prin naţionala României, au fost aduse la Oltchim de Petre Berbecaru. Între acestea şi Cristina Vărzaru, golgeterul lui Viborg, viitoarea adversară a Oltchimului, dar şi Aurelia Brădeanu, interul stînga de la Gyor. „Pe Cristina am adus-o de la Corabia. S-a mutat la Vîlcea cu întreaga familie pentru a juca la Oltchim. Mika Brădeanu mi-a fost recomandată de Gabriela Tănase, colegă şi ea de generaţie cu cele două, pe care o luasem de la Turnu Severin”, a povestit Berbecaru.

Ca să vină Oana Manea, a transferat toată echipa!
Pivotul Oltchimului a început handbalul la CSŞ 2 Bucureşti. „Am văzut-o prima dată la un turneu de junioare 3. Era teribil de talentată. Ea era liderul, ce zicea ea era lege în echipă. Cînd a fost însă să discutăm să o luăm, nu a vrut fără alte patru colege!”, spune Petre Berbecaru. „Am încercat să vorbim cu părinţii ei, să o convingă, dar nu a fost chip. Avea personalitate de mică. Am fost nevoiţi să facem 5 transferuri, dar cred că a meritat. Oana e acum o jucătoare de bază”

Multumim nea’ Petrica!!

sursa foto:gsp.ro

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

